A magyarok imádnak síelni, amit tökéletesen bizonyít az a tény, hogy a foci után a síelés az egyik legnépszerűbb tömegsport nálunk. Csakhogy egy sítúrára ugyanolyan jól fel kell készülni, mint egy nyaralásra.

Éppen ezért összegyűjtöttünk 10 gyakorlatias tippet azoknak, akik síelést terveznek.

1.  Hosszú útra csak kipihenten indulj. Ha éjszaka utaztok, akkor mindig legyen valaki, aki ébren van és szóval tart. A vezetés nem játék, főleg télen nem! Ha busszal mentek, az ebből a szempontból kényelmesebb és biztonságosabb. Érdemes ezt a megoldást választani, ha van rá lehetőség. 🙂

2. Kezdő síelőként olyan helyre tervezz utazást, ami a tudásszintednek megfelelő, és persze ne a legtávolabbi célt (például Franciaországot) válaszd. Ideális pályát keress, ahol van felvonó, és ezeket kényelmesen, gyorsan megtalálod Ausztriában, Szlovákiában vagy Szlovéniában is (akár 5-6 órás utazásra tőled).

3. A síelés állóképességet igénylő sport. Láberősítő gyakorlatokkal, rendszeres mozgással készülj fel a síelésre! Előedzésnek kiválóan megteszi a futás, a bringázás, az úszás vagy minden olyan gyakorlat, ami edzi a törzs és a láb izmait. Próbálj meg rendszeresíteni az életedben valamilyen mozgást a síelést megelőző hónapokban!

4. Gondoskodj a megfelelő sífelszerelés beszerzéséről. Olyan sílécet válassz, ami megfelel a tudásszintednek, valamint olyan ruhát viselj, ami illeszkedik az időjárási viszonyokhoz. A két legnagyobb ellenséged a sérülés és a hideg, de problémát jelenthetnek a Nap káros sugarai vagy a menetszél is.

5. Az egyetlen módja annak, hogy megtanuljunk síelni, az a síiskola. Ami megfizethető, az az 5-6 fős csoportos oktatás: általában reggel vannak az órák, és ebédidő után gyakorolhatjuk az új technikákat.

6. Türelem, még több türelem és sok gyakorlás! Senki sem úgy születik, hogy tud síelni. Lehet, te már az első nap után ráérzel a síelés mibenlétére. De lehet, hogy egy hét elteltével is úgy érzed, totál kínai neked az egész. Ne menj bele felesleges kockázatokba, csak mert mások nógatnak, hogy tarts velük. Amíg azt nem érzed, hogy biztos lábakon állsz, maradj a tanulópályán.

7. Tartsd be a sípálya írott vagy épp íratlan szabályait! Ezek a szabályok a te és a többiek biztonsága érdekében születtek. Nem veled akarnak kiszúrni, és nem azért vannak, hogy szándékosan tönkretegyék a szórakozásodat. Figyelj a többi síelőre és a gyengébb tudásúakra, valamint ne veszélyeztesd mások épségét. Légy mindig körültekintő, vigyázz előzéskor, hiszen a baleseteket egy kis odafigyeléssel szinte mindig el lehet kerülni.

8. Kerüld az alkoholfogyasztást! Igen, tudjuk, ez most a kikapcsolódásról szól és vonzó a forralt bor, de a befolyásoltság miatt nagyobb az esélye annak, hogy balesetet szenvedsz. Hogy miért? Azért, mert megnövekszik a reakcióidőd, könnyebben túlértékeled a saját képességeidet.

9. Tarts egy kis szünetet! Ha úgy érzed elfáradtál, eleged van, pihenj egy kicsit. Ha nem sikerül megtanulnod első alkalommal síelni, akkor se csüggedj. A síelésre nagyon is igaz az a mondás, ha valami nem megy elsőre, akkor majd megy másodikra. Vagy harmadikra. Ha meg végképp nem megy, és már kedved sincs hozzá, akkor meg ott a hütte forralt borral és szép kilátással. És legalább megpróbáltad, nem pedig rávágtad valamire ismeretlenül, hogy neked ez nem való.

10. Mindig tartsd magadnál az irataidat, némi pénzt és a balesetbiztosítási kötvényedet. A papírok mehetnek a belső zsebbe, ahol kisebb az esélye annak, hogy elveszíted azokat. A hétköznapokban használt pénztárcát jobb, ha a szálláson hagyod, ide elég egy egyszerű darab.

 

 

 

Forrás:
https://union.hu/blog/mire-figyelj-sieles
https://sielok.hu/rovat/sioktatas/cikk/hogyan-kezdjek-hozza-a-sieleshez/
https://azutazo.hu/jo-tanacsok-kezdo-sieloknek/
https://egy.hu/zonantul/hogyan-eld-tul-a-sielest-het-tipp-kezdoknek-106751